Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباد صدیقی در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه  اینکه در کدام یک از دروس در آزمون‌ها عملکرد موفق‌تری داشته است می گوید: در ابتدا نقطه قوت من در دروس عمومی بود ، اما با تقسیم درست زمان توانستم دروس تخصصی خود را هم تا حد خوبی تقویت کنم.

نفر هفتم کنکور هنر سال ۱۴۰۱ در مورد راهکار خود جهت مدیریت زمان در کنکور اظهار کرد؛ شاید پاسخ به این سوال کمی طولانی شود اما ضعف اصلی اکثر داوطلبان در این قسمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا قبل از عید نوروز  نیاز زیادی به زمان دار کار کردن نیست و شما فقط باید کتاب ها را چند بار مطالعه و در فاصله های مشخص مرور کنید و تست های هر موضوعی را هم به همراه آن کار کنید و نکات آن‌را هم به صورت خلاصه به متن درسنامه اضافه کنید.

اما بعد از عید داستان متفاوت می شود. تکنیکی که من استفاده می کردم و یک روش امتحان‌ شده و علمی است، تکنیک زمان نقصانی می باشد.برای مثال در دروس عمومی (ادبیات ۱۸ دقیقه-عربی۲۰ دقیقه-دینی ۱۷ دقیقه-زبان ۲۰ دقیقه-جمع : ۷۵ دقیقه) ،  به هر درس ۱۵ دقیقه زمان می‌دهیم و در این پانزده دقیقه هم اولویت با سوالات آسان تر است (نمره سوال آسان با سوال سخت مساوی است)

پس شما اصلا نباید مشغول سوالات زمان‌گیر شوید. پس از گذشت ۶۰ دقیقه شما سوالات آسان هر درس را جواب داده اید و ۱۵ دقیقه دیگر زمان دارید که با خیال راحت برگردید و اگر جایی زمان یا تمرکزتان به هم خورده است ٬ زمان را به آن اختصاص دهید.در دروس اختصاصی هم همین داستان صدق می کند.

نفر هفتم کنکور هنر سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: نکته مهم این است که تا مدت ها شما در ۱۵ دقیقه واقعا حتی به نصف سوالات یک درس هم نرسید اما با تمرین این تکنیک مطمئن باشید ذهن شما خودش را تقویت می کند که از بیشترین ظرفیت خود در این زمان استفاده کند.برای تمرین این تکنیک از بعد از عید با پیشنهاد مشاورم از روی کتاب هایی که سوالات دروس عمومی کنکور های سالهای  قبل را طبقه بندی کرده اند٬ هر روز صبح در مدت زمان سی دقیقه به سوالات دو درس عمومی (مثلا فارسی و زبان در یک روز و عربی و دینی هم در روز بعد) جواب می‌دادم و در حدود بیست دقیقه هم جواب تشریحی آنرا بررسی می کردم.

این دانش آموز موفق در مورد تغییر روش مطالعه دروس هم گفت: موضوع مهمی که مخصوصا در دروس اختصاصی کنکور هنر وجود دارد این است که باید به همه  دروس به اندازه کافی وقت داد و هیچ درسی حذف نشود و در مرحله دوم به دروسی که در زیرگروه موردنظر شما ضریب بیشتری دارد با اهمیت بیشتری مطالعه کنید. 

 صدیقی در مورد تاثیر برنامه ریزی هم معتقد است که شخصا تا به حال اصلا تجربه مطالعه و حتی گذراندن وقت روزانه طبق برنامه را نداشته است، اما اگر الان بخواهم به شما یک توصیه برای موفق شدن در کنکور بکنم ٬ قطعا برنامه‌ریزی و استمرار است. برنامه ریزی ای که با استمرار همراه باشد بعد از چند وقت معجزه‌اش را به شما نشان می‌دهد.

وی در مورد نقش والدین در مسیر موفقیت نیز گفت: والدین همیشه نقش مشاوری دلسوز را برایم ایفا کرده‌ اند ، نظرات خود را تحمیل نکرده و در دنبال کردن تصمیمات مرا یاری کرده‌اند.نکته ای که باید مورد توجه داوطلبان قرار گیرد (مخصوصا در رشته هنر) به سختی می شود نظر والدین را به طور کامل با خود همراه کرد .فقط می توانید در طول این مسیر با ثابت کردن خودتان ، کم‌کم نظر آنها را عوض کنید.

شهرستان جویم در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها برگزیدگان آزمون سراسری دانشگاه کنکور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برگزیدگان آزمون سراسری دانشگاه کنکور برگزیدگان آزمون سراسری دانشگاه کنکور کنکور هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازهای نقاشی مرگ سقراط

افلاطون در رساله فایدون واپسین لحظات زندگی سقراط فیلسوف بزرگ یونان باستان را چنین روایت می‌کند: پس از خطابه دفاعیه علیه محکمه‌ای که خواستار مجازات مرگ برای او شده بود به شاگردانش می‌گوید: نگران من نباشید، شما فقط جسم من‌را در خاک خواهید گذاشت. سپس در میان اشک و غوغای یاران و حتی اندوه زندانبان جام شوکران را از شاگردش کریتو گرفته و می‌نوشد. مایع زهرآگین به‌سرعت بدنش را سست کرده، چشمانش بی‌حرکت مانده و او مرگ را پذیرا می‌شود، تا درسی برای زندگی دیگران باشد.

به گزارش ایرنا، پرسش‌های سیاسی و فلسفی سقراط شهروندان آتن را به تردید در حقیقت خدایان پانتئون و اصالت ارزش‌ها در اخلاق یونانیان فرامی‌خواند. او بخاطر این پنداشت‌ها به ناباوری نسبت به خدایان و فاسد کردن جوانان متهم شد که مجازاتش مرگ بود؛ مطابق رسم زمانه با نوشیدن جام‌زهر. سقراط بی‌مناقشه حکم قضات را پذیرفت و حتی شاگردانی را که وی را به نوشتن تقاضای عفو و یا فرار از آتن تشویق می‌کردند، به‌شدت سرزنش کرد. صحنه واپسین دم حیات او تا لحظه نوشیدن جام شوکران، بار‌ها توسط هنرمندان مختلف به تصویر کشیده شده که یادمانی‌ترین آن‌ها اثر چشمگیر نقاش نئوکلاسیک فرانسوی ژاک لوئی داوید است باعنوان مرگ سقراط (La Mort de Socrate) که حالا در موزه متروپلیتن نیویورک نگهداری می‌شود.

داوید این نقاشی ۱۳۰ در ۱۹۶ سانتی‌متری را بدون التزام دقیق به روایت افلاطون و برمبنای نگاهی ستایش‌آمیز به سقراط برای پذیرش شجاعانه مرگ خلق کرد تا تصویری حماسی از عزت و کرامت باشد. در مرکز صحنه سقراط با ردای سفید و در هیبتی قهرمانانه روی تخت نشسته با قامتی استوار دست راستش را برای گرفتن جام سرخ شوکران دراز کرده است. او با دست چپ به بالا اشاره می‌کند؛ به آسمان و جهان پس از مرگ. بدین‌سان در آخرین دقایق عمر نیز از موعظه و خطابه باز نمی‌ایستد؛ ترجیح می‌دهد بمیرد، اما از باور‌ها و تعالیم خود دست نکشد. این آخرین درس اوست برای شاگردانی که پیرامون وی در اندوه و اضطراب بسر می‌برند.

افلاطون، شاخص‌ترین آنها، غم‌زده و سر در گریبان، جلوی تخت نشسته و پشت‌به صحنه وقوع تراژدی را انتظار می‌کشد. مرد جوانی که فنجان شوکران را بسوی سقراط گرفته، از شدت تأثر روی برگردانده تا شاهد نوشیدن زهر توسط فیلسوف نباشد. مرد دیگری دست روی زانوی او گذاشته تا شاید وی را از این‌کار منصرف سازد. دیگرانی که تاب دیدن صحنه را ندارند، در عمق دالانی درحال دور شدن هستند. مضمون اصلی صحنه‌پردازی، تمجید از رویکرد فیلسوف به مرگ است و ابراز همبستگی با او که مرگ را نه پایان هستی، بلکه سویه دیگری از زندگی می‌پندارد.

ژاک لوئی داوید نقاش برتر زمانه خویش بود و در آثار تماشایی‌اش روایت‌های تاریخی را با فلسفه روشنگری در می‌آمیخت تا متفکرانه‌ترین نمونه‌های نقاشی آکادمیک را پدید آورد. زبان تصویری او فاخر متناسب با علائق طبقه اشراف فرانسه بود، لیکن برای قاطبه مردم نیز قابل فهم و عمیقاً الهام‌بخش بود. شاگردان وی، بعد‌ها از سبک کلاسیک و روایت‌های سخت و محکم آن فاصله گرفته به سوی امواج پرشور هنر رمانتیک رفتند. آثار او طلایه‌دار تمدن مدرن بودند، آکنده از بشارت‌های اخلاقی و روح انقلابی. در فرانسه او نقاش محبوب سه رژیم پیاپی بود؛ ابتدا در دربار لوئی شانزدهم سپس در عصر انقلاب و نهایتاً در دوره امپراطوری ناپلئون بناپارت. هر سه رژیم از آثار تاثیرگزار وی برای تبلیغ مشروعیت و اقتدار خویش بهره می‌گرفتند، اما در نهایت به اتهام خیانت به زندان انداخته شد.

نقاشی مرگ سقراط دو سال قبل از انقلاب کبیر فرانسه خلق شد و القاگر حس مقاومت در برابر بی‌عدالتی، پیام‌آور روشنگری و فداکاری قهرمانانه بود. داوید در روند انقلاب فعالانه شرکت داشت و تصاویری از نماد‌های شجاعت و ایثار خلق کرد. او سال‌های پایانی عمرش را در بیماری و تبعید گذراند. وساطت‌ها برای بازگشت او به فرانسه به‌ثمر ننشست تا این‌که در ۱۸۲۵ در بروکسل از دنیا رفت. در ۲۰۰‌مین سالگرد انقلاب (۱۹۸۹) دولت فرانسه تلاش کرد بقایای داوید را به کشورش بازگرداند، اما دولت بلژیک با این استدلال که قبر او بنایی تاریخی است، از این‌کار امتناع ورزید.

دیگر خبرها

  • رازهای نقاشی مرگ سقراط
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه